Stress

Steeds meer mensen ervaren stress op het werk. Steeds meer mensen worden ontslagen en hetzelfde werk moet gedaan worden door minder mensen. De werkdruk ligt dus erg hoog en dit leidt vaak tot veel stress. Sommige ervaren echter ook veel stress na het werk. Ze plannen te veel in, maar dan dat ze daadwerkelijk aankunnen. Zo nu en dan wat stress heeft iedereen natuurlijk wel, maar constant stressen kan leiden tot ernstige problemen. Er kunnen zowel geestelijk als lichamelijk problemen ontstaan door de stress die voortdurend wordt ervaren.

Tips

Stress kan je zelf het beste verhelpen, maar soms is het moeilijk om te bepalen op welke manier je dit het beste kunt doen. Er zijn echter veel kleine veranderingen die je al minder stress kunnen opleveren. Hierna volgen 4 tips waarmee je jouw stresslevel op een simpele manier kunt verlagen.

  • Tip 1: wees eens creatief. Volgens onderzoek is het goed om lekker creatief bezig te zijn, je gebruikt andere delen van je hersenen en je ontspant lekker. Neem bijvoorbeeld je oude sneakers en ga leder verven. Je kan ook je oude lelijke suède jasje omtoveren tot iets moois doormiddel van suede verf.
  • Tip 2: maak handige lijstjes waarop staat wat je nog allemaal moet doen. Zo wordt het allemaal wat georganiseerder in je hoofd en zit je hoofd niet zo vol. Je kan daarnaast ook niets vergeten en de angst om iets te vergeten verdwijnt dan ook snel.
  • Tip 3: herken je grenzen. Soms vergeet je het misschien, maar je bent geen robot, je bent een mens. Vraag dan ook niet te veel van jezelf en zet geen onbereikbaar doel. Werk in kleine stapjes en kijk of echt of ze haalbaar zijn.
  • Tip 4: synchroniseer. Er zijn meer mensen die hetzelfde moeten doen als jij, misschien kunnen jullie dit wel om beurten samendoen. Denk eens aan om de beurt de kinderen ophalen.
Voor meer info : bezoek de bron van dit artikel