Ontwerpstudio’s worden te vaak geconfronteerd met vragen als “waarom is logo-ontwerp zo duur?”, “We hebben het op internet gevonden, kun je het een beetje corrigeren?”, “We hebben een bakkerij, we willen een logo zoals Nike”. We beantwoorden waarom u niet kunt besparen op design en hoe helpt het een bedrijf om geld te verdienen? Waar is het logo voor verantwoordelijk? De belangrijkste taak van het logo is natuurlijk identificatie. Het wordt gevolgd door de indruk van uw bedrijf. Laten we meteen zeggen dat er een miljoen nuances zijn die een ontwerper moet kennen om een logo de eerste taak te laten uitvoeren. Met zo’n logo is het meteen duidelijk dat dit een kapperszaak is Hoe werkt het in de praktijk? Laten we ons een situatie voorstellen: een meisje denkt na in welke coffeeshop ze gaat ontbijten. Ze begint opties voor logo’s en algemeen ontwerp te onthouden (hier is het menu en het interieur en het uniform van het personeel, enz.). De plaats waar de visual het meest op haar reageert en waarschijnlijk een klant krijgt. Alles bij elkaar zorgde voor een positieve indruk, waardoor je je onderscheidde van de concurrentie. Het heeft ook een positief effect op het creëren van een emotionele band tussen u en uw klanten. Dit leidt niet alleen tot een goede instelling, maar ook tot extra distributie. Het publiek kan de merchandise dragen en meer informatie over jou verspreiden. Hoe gebruik je het ontwerp correct? Hier, zoals in het bekende gezegde – eerst werk je aan design, dan is het aan jou (nou ja, bijna). Dat wil zeggen, in de beginjaren van een bedrijf moeten logo-ontwerp en huisstijl associaties oproepen met wat je doet. Een belangrijk punt: je hoeft niet op de logo’s van grote merken te bouwen. Een verhaal uit de serie – we vinden het leuk dat Toyota absoluut niet zal werken. Omdat het bedrijf aanvankelijk naaimachines maakte en er een draad met een naald op het logo zit – een directe associatie. Nu spreekt het wereldberoemde bedrijf voor het logo. Hoewel het idee van het type logo kan worden genomen, bijvoorbeeld initialen, hoofdgerecht, enz. En onze opdrachtgever – studio-studio, de naald in het logo is zeer geschikt Over merchandise gesproken, als mensen het graag gebruiken (of het nu kleding of een mok is), krijg je een goede gratis dekking. Bovendien krijgen andere mensen de indruk dat het merk bekend staat als goed, aangezien een vriend deze hoodie met logo draagt. Ja, er is ook een belangrijk punt: mensen zijn tegenwoordig erg kieskeurig over het beeld van dingen. Bovendien is er nu een trend naar bewuste consumptie – lange tijd is er geen houding geweest in de geest van “een mok gratis, pak maar! Het maakt niet uit dat ze lelijk is. ” Functionaliteit speelt de eerste viool. Maar je kunt nog steeds je hart veroveren met schoonheid, zelfs in kleine dingen. En als je aan beide kanten slaat, verdubbelt het effect van de emotionele connectie. Hoe beïnvloedt stijl de emotionele band? Laten we verder praten over de emotionele connectie. Veel bedrijven dromen ervan om het te maken over hun klanten. Degenen die slagen, doen het volgende: Creëer een gevoel van eenheid Het algemene stijlconcept is hiervoor verantwoordelijk, dat wordt opgeslagen in het merkboek en zorgvuldig wordt bewaakt. Het wordt bewaakt in die zin dat u niet zomaar uw logo kunt uitrekken of uw bedrijfslettertype kunt wijzigen. Alles, van sociale media, website tot verpakking, moet over jou praten. Een persoon kan een bedrijf op verschillende plaatsen tegenkomen en het is de taak van stijl om eraan te herinneren dat dit dezelfde jongens zijn die geweldige koffie branden, en ze hebben ook de meest creatieve verpakking, klasse! De ene ontmoeting, de andere en er werd een band gevormd. Doe de moeite en word goedgekeurd Hier allemaal dezelfde stijl in acht genomen, maar in kleinere details. Houd u minimaal aan de bedrijfskleuren en -stijl in het sjabloon voor uw mailingbrieven. Of in de presentaties die u naar partners stuurt. Allemaal plaatsen waar wederom contactpunten zijn met iemand van buitenaf. Waarom is het belangrijk om naar professionals te gaan? Ontwerp, natuurlijk, ontwerp, maar u moet het waarnemingsgemak niet vergeten. Dezelfde gebruikerservaring waar na het bezoeken van uw site een aangenaam gevoel van gemak zou moeten zijn. Veel voorkomende gevallen waarin alles heel mooi is, maar volkomen onbegrijpelijk. Of er is te veel schoonheid, je ogen gaan omhoog en je hoofd begint pijn te doen door een overvloed aan indrukken. Hierbij spelen de ervaring en kennis van professionals een doorslaggevende rol. Ze kunnen rekening houden met een groot aantal nuances die verband houden met onze psychologie. Van alledaagse voorbeelden – de tekst wordt beter waargenomen als deze aan de linkerkant staat, en niet aan de rechterkant. Of je moet rekening houden met de honderd verschillende hoeken van waaruit het logo te zien is om te kunnen worden onderscheiden. U kunt ook tegenkomen:
Professionele teams zijn een extra uiting van de zorg voor hun klanten en hun eigen middelen. U krijgt wat u nodig heeft en de aannemer verspilt geen tijd aan onnodige bewerkingen of herwerkzaamheden. Wat zeggen de cijfers? Laten we tot slot de resultaten delen van verschillende onderzoeken naar het belang van design: Design Management Institute kwam met zijn eigen index die de afhankelijkheid van hoofdlettergebruik en design laat zien. In 2015 groeide de index met 211% voor de bedrijven die in design investeerden. Een vergelijkbare index is uitgevonden door McKinsey – MDI, die het economische effect van design laat zien. Uit een enquête onder 300 bedrijven bleek dat bedrijven met een hoge index veel sneller stegen dan bedrijven met een index onder het gemiddelde. Volgens Design Counsil bracht de bijdrage aan het ontwerp de Britse economie in 2015 bovendien een aangenaam bedrag van 71,7 miljard pond op.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html |