Voor een onderneming is het zeer belangrijk om de online vindbaarheid van de website te vergroten. Wanneer je online niet vindbaar bent is de kans klein dat er mensen op je pagina komen. Google is binnen handbereik, dit zorgt ervoor dat mensen snel dingen opzoeken. Dit doen ze buiten op werk, school of gewoon thuis. Het is belangrijk om goed vindbaar te zijn. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om online beter vindbaar te zijn. Een betere online vindbaarheid kan door middel van zoekmachine optimalisatie. Je kunt ervoor kiezen om zoekmachine optimalisatie uit te besteden of in eigen beheer te laten. Om de focus te houden op de eigen kernactiviteiten is het uitbesteden van zoekmachine optimalisatie zeker aan te raden. Het kost namelijk vaak veel tijd vooral wanneer er eerst veel onderzoek moet worden gedaan en er eigenlijk weinig kennis hierover in huis is. Zoekmachine optimalisatie begint bij zoekwoorden onderzoek. Hierbij moet er worden gekeken welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jou als onderneming en op welke zoekwoorden er heel veel winst op is te behalen. Het is goed om deze zoekwoorden te vermelden in teksten op je website en links die extern worden geplaats. Er moet ook worden gekeken hoe vaak jouw doelgroep met het desbetreffende zoekwoorden zoeken. Dit is belangrijk omdat het uiteindelijk ook ervoor zorgen dat mensen daadwerkelijk op de link doorklikken. Het doorklikken is belangrijk maar het is natuurlijk ook belangrijk dat als mensen doorklikken wel op een landingspagina terecht komen met kwalitatieve content. Tegenwoordig komt het fenomeen linkbait vaak voor. Hierbij is de titel heel belovend en wordt de doelgroep eigenlijk verleid om op de link te klikken. Wanneer ze dan op de link klikken komen ze uiteindelijk op een pagina terecht met veel advertenties en slechte content. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep nog kritischer wordt als het gaat om de titel van de linken en het klikken op de link. |
Voor meer info : bezoek de bron van dit artikel |
