Het leven van een SEO specialist Het leven van een SEO specialist is moeilijker dan veel bedrijven denken. Een SEO specialist uit Rotterdam die voor zichzelf werkt bijvoorbeeld heeft vaak meer dan 15 verschillende klanten. Voor al deze klanten moeten de ambities in de zoekmachines worden bereikt zoals dat deze bedrijven dit idealiter willen zien. Om dit te verwezenlijken moet de SEO specialist die aan deze websites werkt over veel kennis beschikken. Deze kennis wordt opgedaan uit meerdere bronnen. Deze bronnen bestaan uit online en offline bronnen. Voorbeelden hiervan zijn de blogs vanuit Google, de artikelen van MOZ of de blogs die worden geschreven door de medewerkers van Ahrefs. Hoe ziet een dag eruit van een SEO specialist? Doorgaans is de dag van een SEO specialist veelzijdig en tegelijkertijd erg druk. Dit komt voornamelijk doordat de SEO specialist zich bezighoudt met veel klanten tegelijkertijd. Dit zorgt ervoor dat de SEO specialist vaak moet schakelen tussen verschillende klanten. Het kan voorkomen dat deze klanten in totaal verschillende branches werkzaam zijn. Daarnaast hebben de klanten van de SEO specialist in veel gevallen uiteenlopende doelen voor zichzelf gesteld. Deze doelen zijn in te delen in de klantenreis van de bedrijven die hun ambities binnen de zoekmachines willen bereiken. Deze klantenreis kan worden onderverdeeld in een aantal stappen zoals naamsbekendheid, conversies of klikken naar de website. Iedere stap in de klantenreis brengt zijn eigen uitdagingen met zich mee. Dit zorgt ervoor dat de SEO specialist die hiervoor werkzaam is steeds een uitdagende klus voor zich heeft. Wat is SEO? SEO kan worden onderverdeeld in drie grote onderdelen wat het overzichtelijker maakt. De SEO kan worden onderverdeeld in de technische SEO, SEO content en uiteindelijk het link builden. Het link builden wordt vaak in de laatste stadium van een SEO traject uitgevoerd. Allereerst wordt de basis gelegd: De basis bestaat hierbij uit de technische SEO en de SEO content van een website. Wat doet SEO? SEO zorgt ervoor dat bedrijven op bepaalde zoekwoorden hoger in de zoekmachines kunnen komen. Wanneer deze bedrijven hogerop komen op deze bepaalde zoekwoorden kan dit voor klanten zorgen die later diensten afneemt van het bedrijf dat daar aanwezig is. Dit is een onderdeel van de klantenreis waar bedrijven tegenwoordig aanwezig moeten zijn om het maximale uit de online marketing te halen. Een persoon die zich hier veel mee bezighoudt is bijvoorbeeld Ralf van Veen. Ralf van Veen is werkzaam voor de website https://ralfvanveen.com. |
Voor meer info : bezoek de bron van dit artikel |