SEO Strategy
Image default
Marketing

Het nut van een SEO-specialist

Zoekmachine optimalisatie bestaat sinds zoekmachines zijn gaan werken met algoritmes. Bij de starten van zoekmachines was het nog vrij eenvoudig om hoog te komen in de zoekresultaten. Tegenwoordig is het niet zo eenvoudig meer. Wil jij hoger komen in Google, dan is het slim om een SEO-specialist in te schakelen. Waarom een SEO-specialist handiger is om in te schakelen, dan zelf aan de slag te gaan met SEO? Dat leggen we je hieronder uit.  

SEO-specialisten hebben de juiste tools 

Voor een succesvolle SEO-tekst heb je goede tools nodig. Tools die aangeven hoeveel zoekvolume er op een bepaalde zoekopdracht zitten, plus inzichten hoe sterk de concurrentie is. Een woord met veel zoekvolume is niet direct het beste voor een SEO-teskt. Als jij als MKB’er bijvoorbeeld een tekst schrijft over “laptops” dan ga je concurreren met de Bol.com, Coolblue en MediaMarkt. Dit is waarschijnlijk een kansloze missie. Een SEO-specialist helpt je met het vinden met woorden die wel succesvol kunnen zijn. 

Testen op basis van data 

Een SEO-specialist werkt voor veel verschillende opdrachtgevers. Door zijn de resultaten van zijn teksten goed te monitoren leert deze specialist wat wel en niet werkt. Deze inzichten zijn super waardevol, maar zal deze persoon natuurlijk niet met iedereen delen.  

Op de hoogte van de laatste updates 

De algoritmes van een zoekmachines veranderen dagelijks. Door aan te sluiten bij expertgroepen is een SEO-specialist op de hoogte van de laatste updates. 

Kortom, een SEO-specialist is super waardevol om in te zetten als je meer organische bezoekers wilt aantrekken naar jouw website. Het is wel goed om te kijken naar welke klanten de specialist al werkt, want helaas zijn er ook veel cowboys actief in de markt. Deze proberen snel te scoren, via de verkeerde SEO-technieken. Dit kan op korte termijn werken, maar heeft mogelijk een negatief effect op de lange termijn.