Online marketing is voor veel bedrijven een lastig vraagstuk. Niet alle bedrijven weten waar zij moeten starten. Welke kanalen moet ik inzetten? Aan wat voor budgetten moet ik denken? Hoe zorg ik ervoor dat er een stevige online strategie op pootjes wordt gezet? Dat organisaties weten dat het belangrijk is om met online marketing te starten is al een stap in de goede richting. Vaak wordt het online stuk er ‘even bij gedaan’ door de marketingafdeling. Organisaties willen niet direct te veel investeren in hun online marketing. Wat heus geen vreemde gedachte is omdat niet duidelijk is of en welk resultaat het uiteindelijk oplevert. Online marketeers hoef je niet direct in vaste dienst aan te nemen. Er zijn genoeg opties om hen via een detacheringsbureau tijdelijk in dienst te nemen. Dit gebeurt op interimbasis. Zo doen deze online marketeers veel ervaring op bij verschillende bedrijven, en heeft het bedrijf waar zij tijdelijk werken een frisse wind in het team en een boost in hun online marketing. Voor bedrijven is het dus goed om te weten dat er meerdere mogelijkheden zijn om te beginnen met online marketing.
|