Een webwinkel dient dusdanig te zijn gemaakt dat deze goed kan worden geïndexeerd door een zoekmachine. Niet alle webshops hebben dit belangrijke aspect goed voor elkaar. Alle pagina’s dienen uiteindelijk gevonden te worden in Google en een productpagina dient natuurlijk extra goed geïndexeerd te zijn. Het is bijvoorbeeld belangrijk dat de titel van een product terugkomt in de titel van de pagina en ook in de url van de pagina. Ondanks dat dit bij veel webshops al reeds het geval is zie je bij veel websites ook nog een url met een zogenaamde ‘id’. Deze ‘id’ verwijst dan weer naar een database. Dit is uiteraard niet goed. Gelukkig kun je dit verhelpen, maar dit soort aspecten zijn enorm belangrijk om goed te worden gevonden in een zoekmachine. Conversie optimalisatieWanneer je goed gevonden wilt worden kun je direct ook kijken naar conversie optimalisatie. Dit wil zeggen dat een hoger percentage bezoekers doet wat jij wil. Als jij wil dat bezoekers een document gaan downloaden of dat bezoekers een product moeten kopen, dan moet je er voor zorgen dat de pagina dusdanig wordt verbeterd dat bezoekers dit daadwerkelijk gaan doen. Een belangrijk gegeven bij conversie optimalisatie is vaak het veranderen van kleuren van buttons. Dit kan al veel voordeel opleveren. Bekijk de mogelijkheden op de online-marketingmachine.nl. |
Voor meer info : bezoek de bron van dit artikel |